Dag 05 – Vad är kärlek?

För mig är kärlek inte bara kärlek till en pojkvän. Kärlek är allt som har värme mellan två personer , samt flera. Det är en kram från en vän, en kyss av sin älskade, och en klapp på axeln när det känns som tyngst. Kärlek är från en familj, som tycker om en. Som uppskattar vad man gör, och som tror på en, som verkligen älskar en. Kärlek är från sina vänner som man kan dela skratt med och som man helt enkelt har underbara stunder tillsammans med. Men den finaste kärleken är nog från den man har kär.




För mig är kärlek väldigt speciellt. Det är någonting man inte kan sluta älska. Kärlek är både kärlek till sin pojkvän, till sina vänner och till sin familj. Många säger att kärlek är till sin pojkvän, men kärlek är inte bara att man är kär, utan att man tycker om någon otroligt mke, och min familj och mina vänner är verkligen något jag aldrig skulle vilka missta.

Kärleken till sin pojkvän ska få en att pirra i magen när du ser honom efter några dagar, dör av längtan efter hans röst bara man knappt har pratat med honom på dagen, eller att man blir knäsvag av att höra orden - jag älskar dig. Det är när någon kan fylla ens hjärta till tusen, och man kan inte må dåligt i närheten av personen. Han får en må bra och visar att han står där vid sidan av dig hela tiden.
När jag är med min pojkvän pirrar det i magen, han får mig känna mig trygg och bevisar för mig att kärlek är ett underbart ting. & jag skulle ljuga om jag sa att jag INTE var kär i honom. För det är jag, så otroligt kär så de nästan gör ont i mig.
Kärlek till vänner, är när man har vänner man aldrig skulle kunna svika, som man mår dåligt för om man råkad såra personen utan att det var menat, som man delar allting med, skratt och tårar. Som man förstår ochvill hjälpa till tusen. Man kan göra alla tokiga saker tillsammans, och man skäms aldrig för att prata med den, oavsewtt vad de handlar om, för man klarar av att dela allt med dem vänner, dem som är äkta. Som aldrig dömer en, utan stöttar och lyfter upp en från botten till toppen!
När jag är kär pirrar det i magen, och killen får mig känna mig trygg och bevisar för mig att kärlek är ett underbart ting.
Kärlek till vänner, är när man har vänner man aldrig skulle kunna svika, som man mår dåligt för om man råkad såra personen utan att det var menat, som man delar allting med, skratt och tårar. Som man förstår ochvill hjälpa till tusen. Man kan göra alla tokiga saker tillsammans, och man skäms aldrig för att prata med den, oavsewtt vad de handlar om, för man klarar av att dela allt med dem vänner, dem som är äkta. Som aldrig dömer en, utan stöttar och lyfter upp en från botten till toppen!
Kärlek till familjen kan ingen ersätta med någonting. Dem finns alltid där för en även om det inte alla gånger känns som det. Även om man bråkar, så blir man ändå ALLTID sams, och man vet att de är dem som funnits där genom hela ens årgång. Även om dem gör fel, eller är beroende av någonting, så är dem ändå det som stått närmst hela tiden, och man vet att man aldrig vill missta dem. Man kan slänga saker på varandra,skrika idiotiska saker, men när de verkligen behövs, så håller man om varandra och pratar. För det är så jag kommer känna för min familj, att hur mycket vi än glider isär, om vi flyttar från håll till håll, så kommer dem alltid att vara starkast för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0